Homedeal.nl Companies Blog Hoe krijg ik als zzp’er in de bouw opdrachten?

Hoe krijg ik als zzp’er in de bouw opdrachten?

zzp opdrachten

Als ZZP’er in de bouw geniet je van ongekende vrijheid, maar je moet wel aan voldoende opdrachten komen om jouw bedrijf draaiende te houden. Dat is niet altijd even makkelijk, vooral wanneer er ook nog talloze concurrenten zijn die dezelfde ZZP klussen binnen willen slepen. Genoeg klanten zijn op zoek naar een hovenier, schilder, stoffeerder of dakdekker, maar ze weten misschien niet altijd de weg naar jouw bedrijf in de bouw te vinden. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt en dat klanten met je in zee willen gaan? De service van Homedeal is een goede optie. Dankzij onze website kom je makkelijk in contact met klanten die op zoek zijn naar jouw diensten. Interesse? Meld je aan voor een proefperiode van veertien dagen. Daarnaast zijn er ook nog andere tips waarmee jij makkelijker aan ZZP opdrachten in de bouw kunt komen.

Netwerken

Ben je op zoek naar ZZP opdrachten? Dan is netwerken één van de eerste stappen om te ondernemen. Wie een uitgebreid netwerk heeft, heeft namelijk een grote naamsbekendheid. Des te meer mensen weten wie je bent en wat je doet, des te groter de kans dat je nieuwe ZZP opdrachten in de wacht sleept. Er zijn verschillende plekken waar jij je netwerk kunt laten groeien. Denk bijvoorbeeld aan beurzen of evenementen die bij jouw sector passen. Hier ontmoet je niet alleen collega’s, maar ook potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in je werk. Online netwerken is tegenwoordig ook dé manier om ZZP klussen binnen te halen. Vooral LinkedIn is een goed social media platform voor het vinden van ZZP opdrachten.

Een compleet bedrijfsprofiel voor passende ZZP klussen in de bouw

Voordat je begint met zoeken naar ZZP opdrachten, moet je jezelf de volgende vraag stellen: welke ZZP klussen in de bouw passen bij mij? Als ZZP’er is het belangrijk om een duidelijke identiteit te hebben. Dat doe je met behulp van een bedrijfsprofiel. Hier omschrijf je wat voor werk je doet en wat je specialiteiten zijn. Daarnaast is het ook goed om na te denken over potentiële klanten. Wil je ZZP opdrachten uitvoeren voor particulieren, of past het bedrijfsleven meer bij je? Een helder bedrijfsprofiel zorgt er niet alleen voor dat jij een duidelijke visie hebt, maar ook dat klanten je makkelijker kunnen vinden voor hun ZZP opdrachten.

Jouw online visitekaartje

Of je nu in de digitale wereld werkt of niet: een online visitekaartje is onmisbaar in deze tijd. Via je eigen website kunnen klanten zien wat je allemaal in huis hebt en vervolgens contact met je opnemen voor passende ZZP opdrachten. Deze website hoeft helemaal niet ingewikkeld en groot te zijn. Een simpel overzicht van je diensten is al voldoende. Vergeet ook niet om foto’s toe te voegen, zodat klanten het resultaat van eerdere ZZP opdrachten kunnen zien. Op deze manier maak je reclame voor jezelf en geef je bovendien nuttige informatie aan mensen die interesse hebben in je diensten. Ben je zelf niet technisch aangelegd? Dan is het verstandig om iemand in te huren die jouw website voor je in elkaar zet. Wanneer je gebruik maakt van Homedeal, kan je gewoon het eenvoudige gebruikersprofiel invullen. Zo zien klanten meteen alle belangrijke informatie op één plek.

ZZP opdrachten dankzij reviews

Klanten laten zich tegenwoordig vooral leiden door reviews. Sterker nog: 84% van de klanten hecht net zoveel waarde aan online reviews als aan aanbevelingen van vrienden en familieleden. Wil je dus veel ZZP klussen krijgen? Dan is het belangrijk om ook veel online reviews te hebben. Dit kan je bereiken door al je klanten achteraf om een review te vragen. Wanneer slechts een deel dit doet heb je toch al een mooi online portfolio vol met aanbevelingen. Wanneer andere klanten op zoek zijn naar een specialist voor hun ZZP opdrachten, zullen ze de reviews lezen en misschien wel contact met je opnemen voor een nieuwe betaalde klus. Bij Homedeal is het geven en krijgen van reviews eenvoudig: klanten kunnen de kwaliteit van je werk beoordelen, maar ook je service en prijs-kwaliteitverhouding.

Zzp klussen

Laat je kwaliteiten zien

Bij ZZP opdrachten in de bouw gaat het niet alleen om het werk dat je levert. Ook de manier waarop je dat doet is belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan goede communicatie, duidelijk advies of een persoonlijke aanpak. Dit zijn kwaliteiten die ervoor zorgen dat mensen het fijn vinden om met je samen te werken. Deze kwaliteiten kan je meestal niet kwijt in je portfolio, maar wel in je cv of op je website. Zorg er dus voor dat je deze ook benadrukt, want het kan je veel ZZP klussen in de bouw opleveren. Denk bijvoorbeeld aan kwaliteiten zoals: goed in teamwork, snelle werker, oog voor detail, zelfstandig of sociaal. Op deze manier weet je jezelf te onderscheiden van alle concurrenten die ook op zoek zijn naar ZZP opdrachten.

Actief op zoek naar ZZP klussen in de bouw

Helaas komen de meeste ZZP opdrachten niet zomaar aanwaaien. Zelfs met een eigen website, een uitgebreid netwerk en een goed cv zal je zelf op zoek moeten gaan naar ZZP klussen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen. Wees bijvoorbeeld niet bang om bedrijven te bellen waarmee je graag zou samenwerken. Online zijn er ook genoeg mogelijkheden. Zo kan je met de service van Homedeal je diensten aanbieden aan talloze klanten die op zoek zijn naar een ZZP’er zoals jij. Wees niet bang om direct contact op te nemen met potentiële klanten en wees assertief. Op die manier laat je jezelf van je beste kant zien en vergroot je bovendien je naamsbekendheid. Dat zorgt uiteindelijk weer voor een grotere hoeveelheid ZZP opdrachten waar je hard voor hebt gewerkt.

Social media

Een van de meest laagdrempelige manieren om klanten te bereiken, is door gebruik te maken van social media. Platforms zoals Facebook, Twitter, Instagram en YouTube zijn de ideale plek om je naamsbekendheid te vergroten. Dat doe je door relevante content te plaatsen die jouw potentiële klanten interesseert. Vertel bijvoorbeeld over nieuwe producten die je aanbiedt of maak een post waarbij je de voordelen van jouw diensten op een rijtje zet. Daarnaast is social media ook de plek om foto’s te delen van eerdere ZZP opdrachten. Zo zien je klanten meteen wat jij allemaal in huis hebt en is de kans groter dat ze contact opnemen wanneer ze een klus voor je hebben. Houd je social media leuk, informatief en professioneel voor het beste resultaat.

Een uitgebreide database met ZZP opdrachten in de bouw

Het vinden van ZZP klussen is een stuk makkelijker geworden dankzij de komst van het internet. Er zijn talloze online databases te vinden waar ZZP’ers aan opdrachten in de bouw kunnen komen. Het is simpel: zowel klanten als ZZP’ers melden zich aan. Wanneer een klant een opdracht heeft, kan jij als ondernemer reageren met een offerte. De klant bekijkt je prijzen, vergelijkt je profiel met dat van andere ondernemers en maakt vervolgens een keuze. Het vinden van ZZP opdrachten wordt op deze manier eenvoudig, efficiënt en succesvol. Ben jij op zoek naar ZZP opdrachten in de bouw en wil je het jezelf zo makkelijk mogelijk maken? Meld je aan op Homedeal om gebruik te maken van een gratis proefperiode van veertien dagen. Zo kan je de service van Homedeal helemaal vrijblijvend uitproberen en passende ZZP klussen in de bouw vinden voor jouw bedrijf!